Moen skole har et uteområde med håndballbane, basketbane, slåballbane, fotballbane, en fin lekeplass med mange lekeapparater, hinderløype og sandvolleyballbane.

På oversiden av skolen er det flere jorder som skolen kan disponere til akebakke om vinteren og hvor det også er oppkjørte skiløyper. I gangavstand til skolen er "skolehavna" med gapahuk, stor lavvo og ellers fine områder vel egnet for uteskole og uteaktiviteter for både skole og SFO.

Fra skolen er det også en tursti ned til idrettslagets anlegg på "Sittpåsletta", der det er en velholdt og fin gressbane, grusbane og et stort klubbhus.

Våre satsningsområder

To av satsningsområdene vi har på Moen skole er teknologi og design. Dette integreres i og er en sentral del av undervisningen i matematikk og naturfag på alle trinn. For dette arbeidet  fikk Moen skole NHOs realfagpris i 2004.

Moen skole har gjennomført et samarbeidsprosjekt med Fredheim skole, kalt "Tidlig start andre fremmedspråk" og "Tidlig implementering av Den europeiske språkpermen".

Historie

Moen skole ble ombygd og restaurert 1994–95, og feiret 100-årsjubileum våren 1994.

I den forbindelse ble det utgitt en egen jubileumsbok med tittelen "Moen, moingene og skolen" skrevet av Jens Marius Alm. Her vil du kunne lese alt om skolens og kretsens historie. Boka kan du få kjøpt på skolen.